London

Vi tog tåget från York statin vid tio tiden det tog inte mer en 2h innan vi var framme vid Kings Kross Station. Där fick vi vänta en lite tag på det andra två studenterna plus våran guide som alla kom från Skottland. När vi egentligen hittat varandra visade det sig att det andra två tjejerna var båda norskor, vilket betyder att jag har fått lyssna på norska hela helgen, jag tror faktiskt att jag succesivt börjar förstå mer och mer. Jag kommer väl hem och snackar norska i stället för svenska.

Vi begav oss till hotellet ( det var väl inte precis ett hotell mer som ett bed & breakfast) med det var mysigt kanske inte själva rummet men baren och receptionen var originell. När vi hade dumpat vårat bagage hoppade vi på tunnelbanan och begav oss till Victoria Palace för att se Billy Elliot. Musikalen var super bra! Efter det var vi alla jättetrötta och ville inget hellre än att gå och lägga oss så det var precis vad vi gjorde.

Lördagen tillbringade vi med att se det typiska turist målen, Big Ben och The London Eye. När det blev för mörkt för våra kameror att ta några vettiga bilder begav vi oss åter till ”hotellet”.

Det blev en tidig uppgång på söndagen och innan vi visste ordet av befann vi oss på en typisk engelsk turistbuss. När guidningen var klar och ingen av oss längre kunde känna våra händer (eftersom vi statt uppe på en dubbeldäckare) begav vi oss till helgens höjd pungt, Oxford Steet för gammal hederlig shopping. Det var hur mycket människor som helst där, man fick kämpa för sitt liv om man ville handla något. xxoo

Kommentarer
Postat av: /M

Men vad shoppade du då...?

2009-12-23 @ 07:45:28
Postat av: Axelia

ja, det är ju en bra fråga. Jag vet faktiskt inte allt jag vet är att jag var 6000kr fattigare när jag åkte där ifrån! haha!!!XD

2009-12-30 @ 20:07:33
URL: http://axeliayork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0